Köpvillkor hos IREKO Eksjö AB/Beckasin.se
Juridiskt ansvarig: IREKO Eksjö AB (org.nr. 556776-6802), Hässelåsgatan 9, 575 36 Eksjö, tel. 0381-77 99 72, e-post [email protected].
Vem får handla från Beckasin.se? För att använda Internetbutiken Beckasin.se ska du ha fyllt 18 år eller ha målsmans tillstånd samt acceptera att dina personuppgifter hanteras enligt vår integritetspolicy.
Utförliga villkor
- Köp: Vid beställning träffas avtal om köp först när IREKO Eksjö AB via “Beckasin.se” bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. IREKO Eksjö AB via Beckasin.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.
- Pris: I priserna ingår moms med 25%. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som IREKO Eksjö AB via Beckasin.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.
- Frakt: Frakt kan tillkomma och anges vid beställning.
- Betalningsvillkor: Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan.
- Köp mot företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08–514 931 13 eller [email protected]. Dataskyddsombud nås på [email protected]. - Leveranser: Varor som finns i lager skickas normalt inom en (1)- tre (3) arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden
- Leveransförseningar: Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.
- Transportrisken: Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
- Skadat gods: När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. Skriv till då till [email protected]
- Ångerrätt och öppet köp: Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas tillsammans med originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova tyngdtäcken i 21 dagar där det anges, men det får ej användas utöver det. OBS! Gäller ej inköp som är gjorde via samarbetspartners eller återförsäljare, där gäller deras villkor. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Läs mer om returer och byten här.
- Ej uthämtade paket: Hämtar kunden ej ut sitt paket inom angiven tid och produkterna returneras, kommer vi att debitera kunden 190 kr per ej uthämtad försändelse. Vi återbetalar dock erlagt köpbelopp till köparen, reducerat med nämnd avgift, utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter det att vi får kännedom om det returnerade paketet.
- Reklamationsrätt: Reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Eventuella reklamationer kan endast göras om produkten har ett uppenbart tillverkningsfel. Garanti och reklamationsrätt gäller inte om produkten slutar att fungera på grund av bristande funktion genom plötslig och oförutsedd yttre händelse. Reklamationsrätten gäller inte vid fel som beror på slitage, felaktigt användande, krympning eller motsvarande . Läs mer om du går tillväga för att reklamera en felaktig produkt här. Spara alltid emballage, originalkartong och faktura eller betalningsbekräftelsen vilken gäller som garantibevis.
- Återbetalningar: Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 14 vardagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
- Sekretess, säkerhet & personuppgifter: I samband med din beställning godkänner du att IREKO Eksjö AB lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt Personuppgiftslagen har du på begäran, en gång per år, rätt att få del av den information vi har registrerat om dig. Vi förbehåller oss rätten att använda dina e-post för skick marknadsföring och nyhetsbrev. Läs mer om vår integritetspolicy här.
- Reservationer: Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur här.
- Ansvar: IREKO Eksjö AB tar inget ansvar för fel användning eller skador som eventuellt uppstår av köpta varor.
- Force Majeur: I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
- Kontakt & Kundtjänst: Kontaktuppgifter till oss finner ni här.