Returer och byten

Motsvarade inte varan dina förväntningar, eller ville du byta? Här finns information för att skicka tillbaka en vara eller göra ett byte. Tänk på att du har 14 dagar på dig på att bestämma dig för om du önskar behålla dina produkter, räknat ifrån att du mottog paketet. Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

Om du vill göra en retur eller ett byta är det viktigt att du först anmäler det via e-post order@beckasin.se. Glöm inte att ange ordernummer.

Kostar det någonting att göra en retur?

Du sköter själv om och bekostar returen till oss. Returen ska alltid returneras i oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Om produkten kommer tillbaka i ett skick då vi inte kan sälja den för fullt pris kan vi besluta om en värdeminskning. Produkter ur vårt premiumsortiment har du har rätt att prova under 14 dagar.  Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt. Risken innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Hur lång tid tar det innan ni mottagit en retur?

Du kommer få en returbekräftelse via mail så fort vi mottagit din retur. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

Får jag en ny faktura på det nya beloppet om jag gör en retur?

Ja, finns det någonting kvar att betala på fakturan skickar vi en uppdaterad faktura till dig efter att vi har behandlat din retur. Om du vill betala din faktura innan vi har behandlat din retur så drar du av beloppet för varorna du har returnerat.

Vi behöver alltid följande information vid retur/byte

  • Vilken är produkten?
  • Om det gäller ett utbyte anger du vilka produkter som ska skickas istället.
  • Har ni ordernummer eller fakturanummer som tillhör returen?
  • Har ni köpt produkten genom oss?

Transport skada ska detta alltid först och främst anmälas på plats hos ombudet. Därefter kan vi hjälpa er att skicka en ny produkt.

Returadress:
Beckasin.se
c/o IREKO Eksjö AB
Hässelåsgatan 9
575 36  EKSJÖ

Reklamationer

Ibland kan det hända att en produkt går sönder. Vi hjälper er att lösa reklamationen så smidigt som möjligt. Om du vill göra en reklamation är det viktigt att du först anmäler det via e-post order@beckasin.se. Glöm inte att ange ordernummer.

Vi kan hjälpa er med både nya och äldre produkter. Vi ser om skadan omfattas av garantin och går därefter vidare. I det fall skadan ej omfattas av garanti kan vi erbjuda reservdelar till självkostnadspris.

Vi behöver alltid följande information vid en reklamation

  • Vilken är produkten?
  • Vad är felet?
  • Hur gammal är produkten?
  • Har ni ordernummer eller fakturanummer som tillhör denna reklamation?
  • Har ni köpt produkten genom oss?
  • Bifoga alltid bild som visar vad felet är och vad som är trasigt.

Transportskada ska detta alltid först och främst anmälas på plats hos ombudet. Därefter kan vi hjälpa er att skicka en ny produkt.